ETKİNLİK TANIMI: periskop etkinliği , su altındayken su yüzeyinde bulunan nesneleri/cisimleri nasıl görebiliriz? sorusuyla başlayarak , çocukları bilimsel düşünmeye, yaratıcı çözüm yolları denemeye ve hipotezler oluşturmaya yönelten bir süreçtir. çocuklar bu süreç sonunda sorularına yanıt olacak bir ürün ortaya çıkarırlar.
MATERYALLER:
karton kutular boya kalemleri, ayna, silikon, makas
YAŞ: 5-6 yaş
TAHMİNİ SÜRE: 1 saat
SUNUM:
Öğretmen ve çocuklar rahatça iletişim kurabilecekleri bir yere geçerler. öğretmen çocuklara karton kutular verir. çocuklara bir karton kutu ile ne yapabilirsiniz? sorusunu sorar. çocukların yanıtları üzerinde öğretmen çocuklara karton kutularla istediklerini yapmaları konusunda zaman tanır. daha sonra öğretmen çocukları asıl planladığı etkinliğe hazırlamak amacıyla basit birkaç yönlendirme yapar. örneğin bir karton kutuyla bir denizaltı yapabilir miyiz? şeklinde soru sorar. çocuklarla bu konu üzerine tartışılır ve öğretmen çocuklarla kutuları kullanarak bir denizaltı yaparlar. bu süreçte bir denizaltı aracında ne gibi özellikler bulunabileceği ve bizim bunu sınıfımızda bulunan materyallerle nasıl tasarlayabileceğimiz üzerine sohbet edilir.
stem sürecinin ana konusunu içeren soruyu sorar. ' çocuklar deniz altındayken denizin üstündekileri nasıl görebiliriz?
çocukların yanıtları tartışıldıktan sonra öğretmen çocuklara periskop fotoğrafları gösterir ve çocuklara periskopun görüntüyü nasıl aktardığını anlatır. bunun üzerine öğretmen ve çocuklar karton kutuyla yaptıkları denizaltına bir periskop tasarlarlar. gerçek modele uygun olarak, karton kutular belirlenen ölçülerde kesilir ve sağlamlılık açısından silikonla yapıştırılır. aynalar periskopun alt ve üst kısımlarına yerleştirilir ve aynaların boyutlarında karşı kısmına kesikler açılır. öğretmen çocuklara aynaların periskopta ne tür bir işleve sahip olduğunu sorar ve çocukların tahminleri alınır.
KELİME DAĞARCIĞI:
periskop, yansıma
İLGİ NOKTALARI:
periskop yaparken aynaların yerleştirilme aşamaları
periskopun görüntüyü doğru bir şekilde aktarımını kontrol aşaması
HATA KONTROLÜ:
aynaları doğru noktalara doğru açıyla yerleştirme ve aynaların karşı kısmına açılacak olan boşlukları doğru yerlere açma.
FARKLI GÖZLEMLER VE UZANTILAR:
oluşturulan periskop su dolu bir kabın içinde test edilebilir. görüntüyü aktarması açısından başka hangi materyaller kullanılabileceği noktasında fikirler tartışılır.
ÖĞRENCİLERLE SORGULAMA İÇİN VE DİYALOG İÇİN OLANAKLAR
periskop nedir? ne için kullanılır?
periskop deniz üstünden görüntüyü bize nasıl aktarıyor olabilir?
bir periskopta ne gibi özellikler bulunmalıdır?
DÖKÜMANTASYON
oluşturulan denizaltı ve periskopla çocuklar bir yolculuğa çıkarlar ve bu yolculukta nelerle karşılaştıklarını hikayeleştirerek anlatır ya da resmini yapabilirler. resimler sergilenebilir.
SÜREÇLERİN TESPİTİ:
GENEL SÜREÇLER
- bağlantı kurma
- argüman oluşturma
- gözlem
çocuklar tüm etkinlik aşamalarını dikkatli bir şekilde gözlemleyerek aynaları kullanarak oluşturduğumuz periskopun nasıl görüntüyü aktardığını gözlemlerler.
- hipotez oluşturma
- öngörü
öğretmen çocuklara aynaları göstererek bu aynaları periskopun hangi bölümünde niçin kullanacaklarını sorduğunda çocuklar tahminde bulunurlar. aynanın görüntüyü yansıtma özelliği ile ilgili bir öngörü sunabilirler.
MATEMATİKSEL SÜREÇLER
- ölçme
- tasarım
- oynamak
çocuklar oluşturdukları denizaltı ve periskop ile bir yolculuğa çıkarlar ve bu yolculukta nelerle karşılaştıklarını arkadaşlarına anlatırlar. periskoplarını test ederler.
- açıklamak
FEN VE TEKNOLOJİ SÜREÇLERİ
- etkileşim
- Keşfetmek
DESTEKLEYİCİ SÜREÇLER
Merak işbirliği heves yaratıcılık hayalgücü
NOTLAR:
https://eodev.com/gorev/10375020
https://www.youtube.com/watch?v=Ezv7Ejn29AI
HAVVA DELEN
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder