İçinde bulunduğumuz zaman dilimine belki bilim çağı diyemeyiz ama bilim çağına en çok yaklaştığımız bir dönemden geçiyoruz. Teknoloji ve bilim de insanlık tarihi boyunca katedilen mesafe son 50-60 yılda alınan mesafenin yanında adeta solda sıfır kalmaktadır. Teknoloji günümüzde o kadar ilerlemiştir ki neredeyse insanlar teknolojiyi değil teknoloji insanları yönetmeye başlamıştır.
Bu gelişmeler hayatımıza sayısız yenilikler ve faydalar sağlarken insanlığımızdan da bir şeyler alıp götürmektedir. Doğru kullanılmayan ve doğru amaca hizmet etmeyen teknoloji, insanların hayatını bile elinden alabilmektedir. Böylesine faydalı olabilecek bir disiplinin böylesine zararlı bir silaha dönüştüğünü bilerek, biz eğitimcilerin bu disiplini doğru okuması, anlaması ve genç kuşaklara bu disiplini doğru amaç uğrunda kullanmayı öğretmesi elzem bir sorumluluktur.
İşte bu noktada STEM Yaklaşımı devreye girmektedir. STEM Yaklaşımı;
"STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) eğitimi fen, teknoloji, mühendislik ve matematiğin entegre bir şekilde öğretilmesini içeren ve okul öncesinden yükseköğretime kadar tüm süreci kapsayan bir eğitim yaklaşımıdır. (Kaynak)"
STEM yaklaşımı birbiriyle iç içe olan bu disiplinleri çocukların küçük yaşta kavramasına yardımcı olmaktadır. Stem yaklaşımıyla eğitimi desteklenen çocuklar ileride karşılarına çıkacak problemleri daha kolay çözebilecekler, yaratıcı düşünce güçleri artacak, teknoloji ve bilimsel düşünme biçimleri gelişecektir.
Peki en iyi yöntem STEM midir? Daha iyisi olabilir mi?
Nihat SAYIN
24.02.2019
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder