Ana Stem Konusu: Limon asitlerinden elektrik elde etme
Malzemeler: 4 ad. limon, 4 ad. kalın bakır tel, 4 ad. çinkolu vida, 5 ad. krokodil kablo ve 1 ad. led ampul(küçük)
Kazanımlar:
- Gözlem yapma
- Merak ve keşfetme isteği
- Problem çözme becerisi
Öğrenme Süreci:
Öğretmen sınıfa girer ve çocuklara; ‘Çocuklar, arkadaşım bana konuşan bebek almış ancak konuşturamıyorum. Ne yapabilirim bana yardımcı olabilir misiniz?’ der. Daha sonra çocukların fikirleri alınır. Bu doğrultuda çocuklarla oyuncak bebeğin nasıl çalışıyor olabileceği hakkında sohbet edilir. Çocuklara; ‘Çocuklar oyuncak bebek neden çalışmıyor olabilir?’ sorusu sorulur, çocukların ‘pili yok’ , 'elektrik lazım' gibi cevapları vermesi için gerekli yönlendirme yapılır. Daha sonra öğretmen çocuklara: ‘Çocuklar peki kendi pilimizi yapabilir miyiz?, Peki nasıl yapabiliriz?, Hangi malzemeleri kullanabiliriz?’ der. Çocuklardan alınan cevaplar kaydedilir ve bu doğrultuda elektrik üretimi deneyi için kullanılabilecek materyaller bir araya getirilir.
Deneyin Yapılışı:
- Limonlarımızın bir tarafına bakır tel diğer tarafına vidalar saplanır.
- Krokodil kablolar bakır tellere ve vidalara tutturulur.
- Son kalan krokodil kablonun bir ucu bakır tele diğer ucu vidaya tutturulur.
- boşta kalan uçlar led ampule tutturulur.
Vidalardaki çinko limon asidi ile tepkimeye girerek enerji açığa çıkarır, bu enerji bakır teller yardımıyla led ampule iletilir ve bu enerji sonucu led ampul yanmaya başlar.
İlke:
Limon asidi ve çinko tepkimesi enerji açığa çıkarır.
Değerlendirme:
Çocuklara aşağıdaki sorular sorulur:
- Çocuklar sizce neden ampul yandı çıktı?
- Kabloları uzatsak farkeden bir şey olur mu?
- Başka ne ile, nasıl elektrik elde edebiliriz?
- Elektrik başka hangi alanlarda kullanılır?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder